CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

.: Mutiara Kata :.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami.Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang..sahabat sejati ialah org yg menegur kesilapan sahabatnya...mengutuk perbuatan kejinya....dan mengambil berat akan sahabatnya...itulah sahabat sebenar..

Saturday, April 24, 2010

.: A LiFeLiNe FroM Malaysia to GAZA :.



Segala puji bagi Allah Taala, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w. dan para sahabat.




Sukacita dimaklumkan, Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) akan menganjurkan program KONVOI NASIONAL BUAT GAZA” pada 08 Mei 2010 yang melibatkan 500 ke 1000 kenderaan dari seluruh Malaysia menuju ke Shah Alam. Tujuan program ini diadakan adalah sebagai tanda sokongan padu kepada saudara kita yang berada di GAZA Palestin dan juga untuk memberi kesedaran kepada seluruh umat Islam mengenai penjajahan Israel terhadap Masjid Al Aqsa. Kiblat pertama umat Islam dan saudara yang terkepung di GAZA wajib dibebaskan oleh umat Islam seluruh dunia.


Untuk makluman pihak tuan/puan, satu konvoi yang terdiri dari 20 kapal akan bergerak dari Turki ke pantai Gaza untuk menghantar bantuan kemanusiaan kepada rakyat Gaza. MAPIM sebagai sebuah wadah gabungan NGO Islam seluruh Malaysia sedang mengusahakan bantuan dihantar dari Malaysia bersama salah sebuah kapal tersebut.



Sehubungan dengan itu, kami selaku pihak penganjur ingin memohon kerjasama daripada pihak tuan/puan agar dapat menjalankan kutipan derma daripada mahasiswa di (nama universiti/kolej) selama (nyatakan bila bemula dan berakhir kutipan derma). Sumbangan ini bertujuan untuk mengisi kapal yang bakal berlayar ke bumi Palestin pada 16 Mei 2010. Hal ini demikian kerana, pihak Turki telah menjalankan rundingan bersama pihak Israeil agar kapal yang berlayar dari Turki ke Palestin tidak boleh ditembak oleh rejim Zionis. Malaysia merupakan salah sebuah negara yang menghantar bantuan kemanusiaan bersama-sama dengan 20 kapal dari negara yang lain . Oleh sebab itu, kami memohon kerjasama dari pihak tuan/puan agar dapat bersama-sama dalam menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada sahabat kita di Palestin.


Hasil dari kesepakatan bersama, pihak Mapim telah menubuhkan satu akaun khas untuk Viva Gaza. Akaun ini akan di audit oleh auditor dari luar dan setiap minggu akan dikemaskini. Sumbangan boleh disalurkan ke:


Nama: TABUNG GAZA – MAPIM

No akaun: 08013010075820

Cawangan: Bank Islam Ipoh Perak



Semoga perjuangan kita bersama dipermudahkan oleh Allah dan diberkatiNya. Amin.


"Bebaskan Palestin Bebaskan Masjid Al-Aqsa"


sumber dari blog viva palestina..click here..



0 comments:

.: Popular Posts :.