CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

.: Mutiara Kata :.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami.Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang..sahabat sejati ialah org yg menegur kesilapan sahabatnya...mengutuk perbuatan kejinya....dan mengambil berat akan sahabatnya...itulah sahabat sebenar..

Wednesday, April 27, 2011

.: 'SILAP' yang tak dapat diperbetulkan :.



Assalamualaikum W.B.T..


Tajuk kali ini seperti menunjukkan aku telah melakukan satu kesalahan yang sangat besar je..


Takde..saje je tu..bukan ak telah melakukan satu kesalahan tapi perkara semalam memberi sedikit 'effect' kat diri aku..


Aku tersilap sikit semalam..hado..macamane nak citer eh..semalam,saja la duk susun-susun balik file dalam hardisk bagi tersusun dan kemas..bercampur2 sangat file dan folder dlm hard disk..bukan bilik je nak kena kemas..hardisk pun kena kemas..kemas kat sini maksudnya tersusun dan senang untuk kita cari dan bukak balik file tu..kalo pendrive takpe lagi tak tersusun,kapasitinya kecil..tapi,hard disk ni,kapasitinya besar..tak jumpa kalu duk merata2..


Dalam duk susun2 tu,terjumpa la pulak folder convest'10..dalamnya penuh dengan gambar-gambar dari awal sampai la berakhirnya convest'10..siap dgn gambar waktu post mortem lagi..kat sini la 'SILAP' aku..aku telah secara tak sengaja melihat kembali gambar-gambar ni..huhu..[kurang asam punya silap =p]


Maka,bila dah tengok tu memang membuatkan ak teringat kembali semua kenangan waktu itu..asyik duk flashback setiap detik bersama korang sume..betul-betul merindui saat itu..kalau lah waktu tu boleh diputarkan kembali..tapi,kalau tu takkan ada..waktu memang tak kan dapat diundurkan kembali..yang sudah berlalu pasti menjadi kenangan samaada manis ataupun pahit..hanya kita yang mengetahuinya..




.: Bersama Ahmad :.




First,yang di ingati adalah Amad..pasal Amad eh?hmm..nak citer ape ye pasal amad? tak tahu nak citer ape la..huhu..ak kenal amad dari matrik lagi..rasanya,dalam empat orang yang aku nak citer ni,amad la yang aku kenal paling awal dan paling lama sekali..tapi,awal2 dulu kenal macam tu je la..kenal sekadar kenal..tapi x rapat..convest '10 ni la yang membuatkan ak jadi rapat dengan amad..macamana boleh jadi rapat,aku pun tak pasti..huhu..a matter of time mungkin..

takpe,paling penting,amad memang gila2..betul ke mad?orang la cakap,bukan aku..aku pun tak tahu la kat mane gila dia,tapi senang citer rase senang ngn dia..nak kate aku ni gila2,tak jugak..aku seorang yang baik..hehe..mungkin aku ni satu kepala jgk ngn amad,tu senang masuk tu..tak pun,saling melengkapi,tu bleh masuk jgk tu..huhu..

contohnya,amad suka bercakap..tgk time choc fair dah la..takde orang lain yang duk berleter melainkan dia..hehe..memang tugas dia pun..die PC..takkan nak suh EM pulak berleter..tak jadi..EM kena bahagian motivasi camtu,naikkan semangat committee..tak leh marah2..AEM pulak bagi motivasi kat EM..huhu..lagi,amad memang jenis yang akan bls mesej dgn sangat cepat..aku agak berlainan sikit..ak kurang suka bercakap..lagi,bls mesej kadang2 lambat..hehe..sebab tu aku kate saling melengkapi..=p



.: Bersama Mang :.

Mang asyik duk tengok Maher Zain sampai tak tengok kamera langsung..huhu..

Secara personal,memang nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga kat dia..banyak Mang tolong aku waktu ak di beri amanah sebagai exco SRC dulu..bermula dari nak bertanding sampai lah AGM SRC 08/09..macam personal assistant aku jugak la..tengok2,die pulak naik jadi exco selepas tenure aku..huhu..jangan salahkan aku Mang pasal ni..memang mu berkelayakan untuk naik..

First time kenal time masa pre-marriage course'08..jadi rapat mesti la lepas2 pada tu..tak ingat jugak macam mana boleh rapat..a matter of time jgk la kot..hehe..mungkin sebab mang ni org terengganu jgk..bukan racist..tapi,bila dah sama negeri ni,miscommunication tu tak ade la..senang nak bersembang..ngn orang negeri lain,masalah bahasa sedikit membantutkan sesi komunikasi..hehe..alhamdulillah,dalam Convest'10,ni kali kedua bekerja ngn Mang..tahun lepas waktu Gempak Carnival'09 pun dah kerja sekali..sebenarnya,dah banyak kali dah bekerja ngn mang..tapi,bukan kerja semata2 yang merapatkan aku ngn dia..


.: Bersama Mang dan Where :.




Where..sorang lagi makhluk Allah yang di lahirkan mempunyai sifat gila2..tak tahu la ikut perangai sape ni..even dah kahwin dah pun,masih lagi gila2..eh,nampak kecik la pulak where dalam gambar ni..memang ak saje kecikkan saiz where..asyik where je besar,orang lain pun nak besar jugak..haha..

ak paling rapat dengan where waktu sama2 bekerja dalam SRC lagi..dalam convest ni bertambah la lagi..aku senang untuk berada di kalangan orang yang gila2 ni..tapi,bila masuk bab kerja serius la..bukan serius tak leh bergurau tapi serius dalam bekerja..tapi,bila dia dah kahwin ni,rasa berjauhan la jugak..nak buat macamana,aku memang kena belajar terima la hakikat ni..orang dah ada pertambahan komitmen yang perlu diutamakan lagi.. =p


.: Bersama Syazwan :.



Tak tahu nak citer apa bila sebut pasal Syazwan..bukan tak de citer,tapi,tak tahu nak citer sebab banyak sangat..huhu..jadinya,malas la nak citer..panjang sangat pulak nanti..hehe..

Antara berempat yang kat atas ni,dia yang paling last aku kenal..boleh dikatakan usia perkenalan tu sangat sekejap..pergh..walaupun sebenarnya,dia la yang patut aku letak first sekali bile bercerita pasal Convest sebab die EM..no 2 kena citer,aku..sebab ak AEM 1..hehe..Mang no 3 sebab mang AEM 3..lepas tu baru lah Amad dan Where..haha..saja je ni..tak kisah pun semua ni..sama je tarafnya walaupun berbeza jawatan..dan lagi,kenangan dah semua ni..=p

Akan tetapi,syazwan la yang paling rapat bile aku dah nak grad dari uia ni..sebab tu aku letak gambar dia paling last untuk aku ceritakan..banyak habiskan masa ngn dia sejak akhir2 ni..

Ak mungkin jenis yang open untuk dengar masalah2 orang ni..bukan lah ak ni pakar motivasi tak pun kaunselor ke ape..tapi,pada aku,kalo dgn citer kat aku leh kurangkan skit sebanyak beban seseorang,aku ok je..sedia je untuk tadahkan telinga,takde masalah..maka,ak rase sebab tu la ada beberapa orang yang sudi berkongsi ngn aku masalah dia..walaupun mungkin tak ramai,tapi,kurang2 ada la jugak kan..

dan ak nampak syazwan jugak senang untuk berkongsi masalah dgn aku..ak nampak la..tak taw la kalo bukan..huhu..kenapa?aku pun tak tahu..kena tanya dia lah yang tu..jadinya,aku yang macam abang dia ni kena la tolong..bagi nasihat tak pun apa2 yang patut la..eh,abang?abang la sangat..haha..abang dalam erti kata lebih pengalaman la maksudnya..aku lebih dulu makan garam,gula,minum susu ape sume dari dia..ok,cukup..


:: Gambar-gambar di Chocolate Fair :: Kaed Gallery ::

 .: Ahmad bin Alwi :.


tibe2 teringat pasal nama dia..kawan2, nama Alwi tu adalah nama bapa dia..maka,janganlah anda panggil dia dengan nama Alwi..bukan nak main nama bapak kat sini, tapi ada fakta kes di mana ada yang pergi panggil dia dgn nama alwi..ak saja je la nak ingatkan..panggil ibnu alwi aku bleh terima lagi..betul lagi..tapi,panggil alwi saja,sah2 orang tu tak tahu nama sebenar amad ni..




 .: Mang :.


sedang praktikal di cyberjaya..selamat maju jaya..lepas praktikal, tinggal satu sem je lagi sebelum grad..ok la tu,tak lama dah tu..



 .: Syazwan :. 

selamat beristirehat kat rumah..jangan fikir banyak2 sangat..letih badan tu.. =p


.: mang dan syazwan kat Maf in Act 2010 :.



Gambar sewaktu postmortem..meeting formal Convest yang terakhir.. =p



.: Syazwan, Marol dan Amad :.



Cukup la tuh..ok dan lega la sikit bila boleh lepaskan kat blog ni..walaupun terasa seperti agak peribadi,tapi takpe la..bukan selalu aku post berkenaan diri aku dan orang2 di sekeliling aku kat dalam blog ni..walaupun nama blog Journey of Life tapi aku tak dapat nak jadikan blog ini seperti diari aku..rase banyak hal yang aku lebih suka untuk simpan dalam kepala aku je..senang,leh flashback macam tu je takyah nak kena online2..haha.. 


Konklusinya, penting jugak,maaf kat mereka2 yang tak disebutkan namanya di sini..bukan tak ingat..ada jugak gambar korang sume dalam hard disk aku..bukan aku tengok gambar mereka berempat yang kat atas ni je..ade je sume..


acap kamal, iftitah, aina, amin, kina, nurah, hanin, imad, taufik, nuzul, faliza, head & asst head deparment central yang lain,committee central,exco subprogram dan jugak semua committee convest'10..lebih2 lagi committee OC dan jugak I-MeF..sebabnya aku yang di amanahkan untuk monitor subprogram ni..


maaf atas kekurangan diri dalam membantu korang semua..kenangan bekerja dan berukhwah bersama korang ada jugak dalam 'hard disk' kepala ni.. tapi,tak dapat nak di catatkan kat sini..takpe,tak yah online untuk flashback..huhu..kalau ada peluang,insyaAllah,aku catatkan kenangan tu semua..




p/s:


Apabila seseorang ada depan mata, kita tak sedar kehadirannya..bila dah tak ada barulah merasai kehilangan..


aku bukanlah kehilangan mereka ini,tapi sekadar merasa sedikit berjauhan..sangat susah untuk berjumpa walaupun dapat berhubung lagi..berhubung melalui enset takpun ym dll ni lain dengan  bersembang depan2..


analoginya pada aku sama la macam tido malam & tido siang..ada beza kita tido siang 5 jam dengan tido malam 5 jam..tido siang yang 5 jam tu takkan dapat nak menyamai tido malam yang 5 jam jugak..tak terasa sangat hilang letihnya..sebabnya, Allah memang ciptakan malam untuk manusia berehat,maka,tido hanyalah sesuai pada waktu malam..


betul ke analogi ni? =p




Sekian dahulu..=)


11 comments:

batrisya qistina said...

hahaha..aku jadi subject matter dih?haha..aku gile-gile sokmo..mujur tak guling jadi gile jah..haha

rama nih jeles mu post gambar aku..siap ada org oyk lagi ko aku,mu post gambar aku 4 keping..haha..

ukhwah fillah ya akhi :D

syg mu..haha

MOHAMAD KAMARUL HELMI BIN MOHAMAD NAWAWI said...

haha..siap kira eh berapa gambor mu hok aku post..memang betul jeles tu..
aku sdiri pun dok sedor brape gambor mu hok ak post..

dakpe,ak memang nak suh orang len jeles pun..hehe..=p

tggu respond syazwan...die tgh sedih tu..x center mane duk umoh..byk pende ngat duk mikir..

Pena Unggul said...

semalam hatiku meronta-ronta..haha..nak gak buka blog ni..rasanya laptop dah tutup, lampu dah tutup..bangun balik..buka blog ni..rupanaya ada posting ni..haha

thanks a.maro..ade orang makan hati dgn post ni nanti..haha..

a,ad: happy birthday..tapi gambar ana ade lima dalam ni..jadi, ana juara..hahaha..

Pena Unggul said...

ops...isu x center? memang xkan center dah..haha...nasi dah jadi bubur...xle putar masa..anyway thanks to both of u sebab jd motivator ana di 'saat' itu...haha..May God bless you my bro..

MOHAMAD KAMARUL HELMI BIN MOHAMAD NAWAWI said...

syazwan:
hehe,tak yah tunggu lama untuk die respond..tapi,memang tak dinafikan la,your instinct banyak yang betul kebiasaannya..

amad:
takpe mad,jangan rase ati..aku cari lagi & tamboh se lagi gambor mu..biar seri mu ngn syazwan.. huhu..

se lagi,epi besday mad..terlewat doh sket..=)

batrisya qistina said...

haha..aku dop kesah pon..aku ada se pon takpo doh kat blog mu nih..haha

lewat mu wish..mmg nak kena tepung..haha..tepon mu takleh tadi no maxis mu..terima kasih buat kalian berdua :D

MOHAMAD KAMARUL HELMI BIN MOHAMAD NAWAWI said...

mxs aku abeh bateri la mad time tu..aku plok kat luor..ak memang saje tak mboh wish sbb nok tepon mu tgh2 mlm sket..tapi,kena molek,rama plok hok mtk tolong semalam..dok dang nok tepon mu..huhu..

batrisya qistina said...

hahaha..ada jugak blah tu...beyeh jah..mugo mu tak rajin miss wish besday aku..keke..pergh..org hot mmg gtu..haha

~Kupu Kupu Solehah~ said...

terbaiklah, jarang kaum adam bwat Note of Appreciation camni kat kawang2 die :)

MOHAMAD KAMARUL HELMI BIN MOHAMAD NAWAWI said...

amad:
aku dok rajin miss eh?hehe..lain macam je wase ayat tu..beyeh2..selamat2..


mahir:
owh,jarang eh?tahu mane?ramai je rasanya,tapi tak tunjuk je la..hehe..
kawang2 layak menerimanya,maka,memang patut pun untuk appreciate diorang..=)

~Kupu Kupu Solehah~ said...

ha la, maksud an yg camni. heh. A good friend, terbaik ust :)

.: Popular Posts :.