CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

.: Mutiara Kata :.

Kawan yang paling baik ialah seseorang yang anda boleh duduk di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang pernah dialami.Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita rindukan sehinggalah 'ia' datang..sahabat sejati ialah org yg menegur kesilapan sahabatnya...mengutuk perbuatan kejinya....dan mengambil berat akan sahabatnya...itulah sahabat sebenar..

Friday, April 17, 2009

Muhasabah Exam..



Pada malam yang berbahagia ini,aku merasa berbangga untuk mempamirkan jadual exam aku yang dah lepas..inilah dia jadual exam aku bagi semester 2 08/09 di bumi uia ini dalam kos manufacturing engineering :

5/4:
9.00 a.m
UNGS 2050 Ethic and Life in everyday life

7/4:
9.00 a.m
MEC 2915 Mechanics of materials

9/4:
9.00 a.m
MME 2105 Manufacturing Process II

11/4:
2.30 p.m
MTH 3111 Probability & statistics

13/4:
9.00 a.m
MME 2106 Processing of Non-metallic materials


huhu,mesti pelik tgk..kalu korang pelik,aku pon rase pelik jgk..kenapa la lepas dah habis n selesai semua exam baru aku nk letakkan jadual exam aku kat sini?kenapa tak tulisnye waktu study week or revision period dulu?xsedar ke exam dah lepas?nk kate xpegi exam,pegi sume,xde miss pon...dah tu,apa gunenye letak waktu ni sedangkan exam 2,3 ari dah lepas last exam...mcm2 soklan yang leh timbul...



Ceritanye macam ni..huhu..aku berpeluang nk letak jadual exam aku sebelum start first exam,sempat je walaupon,mase yang terluang sepatutnye di gunakan untuk stadi..tapi saje xnk letak..haha,mcm bagus je..sebenarnye,aku letak sekarang sebab nk buat muhasabah skit pasal akademik aku..walaupon result belum kluar lagi,tapi muhasabah ni bukan berkenaan pointer yang aku bakal dapat nanti tinggi atau pon rendah..sbb tu xperlu tunggu result keluar,takpe la dapat berapa pon..aku nk muhasabah diri lebih kepada niat aku dalam belajar ni...terus terang cakap, exam aritu aku rase exam yang paling teruk sepanjang aku berjuang di bumi uia ni...mungkin ade yang percaya, dan mungkin ade yang tidak..yang tak percaya,mesti cakap kamarul ni pandai kan...haha..ni la ayat yang aku selalu duk dengar..bukan nk membangga diri,tapi aku kadang kala rasa rimas...aku lebih merasa kan ini adalah anugerah Allah disebabkan ibu bapa aku yang bekerja sebagai guru..bukan bermaksud diorang sentiasa membantu aku dari segi pelajaran tetapi lebih kepada balasan Allah disebabkan mereka memberi ilmu kepada insan-insan yang bernama pelajar ataupon kot jawa kita panggil student..atas sebab ni la aku rasakan aku mendapat sedikit kelebihan berbanding sahabat2 yang len dalam akademik ni...tapi,takpe la,bukan ini yang menjadi persoalannya disini sekarang..hehe..



Soklan2 yang bermain dlm kepala aku ni banyak sgt...kenapa aku pilih engineering?sebelum ni kalu orang tanye,kompem2 aku cakap sebab engin ni is my interest n minat..tapi,skrg ni,bile pikir balik,takkan la aku menghabiskan masa aku dua tahun di matrik dan 4 tahun kat sini (InsyaAllah) semata2 kerana tu..kite sentiasa dengar ungkapan everything must be done for the sake of Allah S.W.T,tapi kite praktik ke dalam kehidupan kita..hmm,tentu skali jawapannye adalah tidak..mungkin ade sebahagian,tapi absolutely not all of them..banyak lagi persoalannya tapi,takpe la..xnak la memanjangkan kalam kat sini..hehe..memeningkan kepala mereka2 yang membacanye pulak nanti...



ok la,aku lebih suka pikir sendiri pende2 camni..baru la dapat improvekan diri ini yang xberapa nak bagus lagi..banyak lagi pende yang kurang,semoga pengalamn2 yang aku dapat ni dapat membantu aku menjadi insan yang lebih baik lagi dari hari ini..InsyaAllah...jom kite same2 berdoa...






.: Air yang tenang jangan disangka tiada Buaya :.

1 comments:

:Zatil Arifah bt Mohd Amin said...

terbaik la YB Marul....
'air yg tenang jgn disangka x ada buaya'.....
x sangka sahabat ana yg pendiam ni pandai menulis rpnye.
all the best in ur life.
teruskan perjuangan nta.
lakukan yg terbaik
chayo'2 =)

.: Popular Posts :.